UKHKs medlemsforum
UKHKs medlemsforum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
 All Forums
 Allmänt
 Allmänt
 Tider då IKSU är stängt!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Magnus Brännström
Nybörjare

Sweden
8 Posts

Posted - 01/12/2010 :  08:53:42  Show Profile  Reply with Quote
Hej!
Kolla upp på IKSU klättrings sida, när väggen är stängd under januari månad. Det är rätt mycket matcher och skrivningar, så slipper ni stå där med skägget i brevlådan!

http://www.iksu.se/sv/Tavlingochfriluftsliv/Klattring/Kalender/

Linus Malm
Aktiv medlem

Sweden
101 Posts

Posted - 01/12/2010 :  22:57:50  Show Profile  Visit Linus Malm's Homepage  Reply with Quote
Det är som fulltspäckat.

Någon som funderar på att starta eget?!?!

-------------------------
Vad är en "QD" för nått?!
Go to Top of Page

Magnus Eriksson
Aktiv medlem

Sweden
143 Posts

Posted - 01/13/2010 :  22:00:28  Show Profile  Visit Magnus Eriksson's Homepage  Reply with Quote
Jo jag har helt klart gått i de tankarna men vem fan vågar när IKSU garanterat skulle bygga en ny vägg 6 mån senare..

Jag kan förutse deras uttalande i VK redan nu inför en allt för trolig personlig konkurs:

"Men vi har ju sagt i flera år att vi ska bygga en ny vägg, det kan inte komma som någon nyhet!"

Norrland über alles!

Edited by - Magnus Eriksson on 01/13/2010 22:01:49
Go to Top of Page

Hans Stenlund
Ny medlem

70 Posts

Posted - 01/14/2010 :  11:03:22  Show Profile  Reply with Quote
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att gå in som delägare i ett sådant företag som driver en professionell klätterhall i Umeå.

Men man behöver först säkra lokal via kommun eller företag (som balticgruppen) samt kunder som skolor och företag.

Givetvis så kommer IKSU att göra ett motbud men jag tror ändå inte att de kommer att kunna konkurrera ut den väggen. Oftast så brukar konkurrens vara positivt.
Go to Top of Page

Jonas Wiklund
Ny medlem

Sweden
97 Posts

Posted - 01/14/2010 :  14:47:40  Show Profile  Reply with Quote
Även om IKSU skulle bygga en "ny" vägg som svar, vem skall sköta den? Med en heltidsanställd duktig ledbyggare/receptionist så får man en helt överlägsen produkt oavsett hur fin vägg IKSU skulle bygga. Jag skulle definitivt inte hjälpa IKSU med ledbyggande om det fanns en konkurrent, och jag gissar att de flesta erfarna/engagerade känner likadant.

En lokal för en dedikerad bouldervägg behöver dessutom inte vara så svår att hitta.
Go to Top of Page

Linus Malm
Aktiv medlem

Sweden
101 Posts

Posted - 01/14/2010 :  23:25:22  Show Profile  Visit Linus Malm's Homepage  Reply with Quote
Bouldervägg är helt klart det som ger mest vägg för pengarna.

Lite lurigare rent kommersiellt, om man nu är inne på det spåret, då företag och svensexor/möhippor i stort sett alltid vill ha rep.

Men, rent träningsmässigt så är en boulderhall mer en nog för de flesta.

Go to Top of Page

Linus Malm
Aktiv medlem

Sweden
101 Posts

Posted - 01/14/2010 :  23:29:03  Show Profile  Visit Linus Malm's Homepage  Reply with Quote
Och ja.. inte tror jag att det skulle vara lätt för IKSU att hålla efter den.

Det skulle nog iofs kunna bli en polarisering, beroende på vart hallen hamnar. Där många av de som börjar klättra som student då börjar på IKSU. Men en stor grupp som i stort sett är missad i Umeå är juniorerna. Den målgruppen har IKSU totalt missat.

Jag menar.. det är under 10st juniorer som tränar regelbundet på väggen idag.. i en stad med 100-tusen plus innevånare!

Go to Top of Page

Magnus Brännström
Nybörjare

Sweden
8 Posts

Posted - 01/15/2010 :  07:37:06  Show Profile  Reply with Quote
Vill minnas att jag strax innan jul läste i VK om att KFUM planerade ett eventuellt så kallat "ungdomenshus" efter modell Fryshuset eller liknande, jag reserverar mig för minnet så här tidigt på morgonen och sent på ålderns höst.
I artikeln fanns även en klättervägg nämnd, om jag inte minns helt fel. ;)
Go to Top of Page

Dag Knutsson
Aktiv medlem

Sweden
171 Posts

Posted - 01/21/2010 :  08:07:48  Show Profile  Visit Dag Knutsson's Homepage  Send Dag Knutsson an ICQ Message  Reply with Quote
Hade jag inte haft 10.000 andra mindre bra men tyvärr tidskrävande projekt och nytt jobb så hade jag varit väldigt intresserad av att dra igång. Helt övertygad om att det finns marknad i Umeå, även om iksu satsar vidare.

Men ett delägande är väl en klart intressant idé, ingen av oss vill/har tid att satsa fullt ut men om någon [*host* saku *host*] skulle ta rodret så kanske det helt plötslig finns tillräckligt med finansiärer?

*Dansa bara om du vill ha sex tills det gör ont. *Älska inte utan att först göra upp om pengarna. *Jobba mer än du vilar och skit i vad alla andra tycker.
Go to Top of Page

Henke Johansson
Nybörjare

4 Posts

Posted - 01/21/2010 :  21:14:51  Show Profile  Reply with Quote
Tänk bara...
http://k2stockholm.blogspot.com/2010/01/bilder-fran-hallen.html

Go to Top of Page

Jens Åström
Ny medlem

99 Posts

Posted - 01/22/2010 :  07:48:52  Show Profile  Reply with Quote
Vad fan, dom har ju tom struktursprickor. Dags att söka byte av studieort eller erbjuda sig att gå in med pengar i ett ovan nämnt projekt vilket jag nog väljer.

Edited by - Jens Åström on 01/22/2010 07:51:38
Go to Top of Page

Magnus Brännström
Nybörjare

Sweden
8 Posts

Posted - 01/22/2010 :  09:00:50  Show Profile  Reply with Quote
Jo, man kan ju bara drömma vidare
http://klattercentret.se/telefonplan/

Go to Top of Page

saku
Nybörjare

Sweden
9 Posts

Posted - 01/22/2010 :  19:47:25  Show Profile  Reply with Quote
Hej,

I write på engelska because i'm really tired. I'm been thinking a lot about putting a new climbing place in Umeå. Right now i'm in Finland, building up a really big bouldering-center. The place is 10 meter high and has a 800m2 bouldering area. you can see how it goes from here: http://boulderkeskus.com/sivut/blog/?lang=en

Anyway, if I can find a good place, some co-operation with the ukhk and some help with the language, I'm willing to start this for real.

first thing, depending on how big the new place is, monthly fee will be about 200-400kr. How does it sound?

-saku
Go to Top of Page

Fredrik Nyberg
Aktiv medlem

Sweden
145 Posts

Posted - 01/22/2010 :  20:27:18  Show Profile  Reply with Quote
Det låter ju underbart! jag betalar ju redan den summan för att vara på iksu och jag gör inget annat där än att klättra... go Saku

*Dansa som om det gör ont. *Älska som du behöver pengar. *Jobba bara när folk ser på.
Go to Top of Page

Linus Malm
Aktiv medlem

Sweden
101 Posts

Posted - 01/22/2010 :  20:47:27  Show Profile  Visit Linus Malm's Homepage  Reply with Quote
Årets bästa nyhet?!?!

Go to Top of Page

Jens Åström
Ny medlem

99 Posts

Posted - 01/23/2010 :  08:09:47  Show Profile  Reply with Quote
Stort!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic